سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر روغن موتور چیست؟

روغن موتور منزه مداقه متعددی دارااست؛ چون در حالتی‌که روغن برای مدتی فارغ از غربال بماند، ممکن میباشد با ذرات ریز و رنج که می‌ توانند سطح های موتور شمارا فرسوده نمایند، اشباع خواهد شد.

لوازم یدکی جیلی امگرند در مشهد

این روغن آلوده و کثیف می‌ تواند قطعات ماشین کاری گردیده پمپ روغن را نیز فرسوده نماید و به سطح ها یاتاقان موتور زخم برساند.

لوازم یدکی جیلی مشهد

اینجاست که مداقه غربال روغن بسیار مشخص و معلوم می‌ گردد. چون نقش غربال روغن در اتومبیل ،حذف آلاینده‌ ها از روغن موتور میباشد و این به معنای پاک نگه داشتن و در وضعیت تصفیه روغن موتور میباشد.

در صورتی‌که می‌ خواهید داده ها بیشتری راجع به وظایف غربال روغن ، اجزای غربال روغن خودرو و نقش آن در اتومبیل بیشتر بدانید، توصیه می‌ کنیم این مقاله را از دست ندهید.

شناخت با ساختار داخلی غربال روغن موتور
در اولِ متن گفتیم که تطهیر روغن از هرآلاینده‌ مخرب یک ماشین بر ذمه غربال روغن یا این که به عبارتی صافی‌ های روغن میباشد. فیلترهای از نوع قوطی، رایج‌ ترین‌ ها می باشند. این تنظیمات به احتمال زیاد مسئول کارایی توسعه یافته فناوری فیلتراسیون روغن بود. در سال 1922 ارنست سویتلند او‌لین دستگاه غربال روغن را برای اتومبیل نوآوری کرد که اسم آن Purolator و مخفف روغن خالص بود. فیلترهای چرخشی رایج در صنعت خودروسازی مدرن در دهه 1950 معرفی شدند و در اوایل دهه 1970 عملا به یک قطعه تماما استاندارد شناخته شدند. غیر از صنعت خودرو، فیلتراسیون روغن، بخشی طلاق ناپذیر از امکانات در طیف وسیع‌ ای از صنعت های به عنوان مثال هوافضا، ساخت برق، پالایش نفت، ساخت‌و‌ساز، معدن و... میباشد. گرچه اکثر طرح‌ های فعلی صافی روغن در گونه های قوطی (استوانه‌ای) یا این که کارتریجی میباشد، تغییرات در اندازه، گنجایش محافظت خاک و ترتیبات جریان مو جود میباشد؛ از این روست که اصلی میباشد فیلترها و سیستم‌ های فیلتراسیون متناسب با نیازهای نرم افزار و با درنظر دریافت کردن هزینه، کوشش، سهولت استعمال و وضعیت محیطی مطلوب تعیین شوند.

فیلترهای روغن را می‌ اقتدار با روشی که در آن آلاینده‌ ها غربال می‌ شوند یا این که روشی که در آن روغن از باطن محیط عبور می‌ نماید به گونه های مختلفی تقسیم‌‎ بندی کرد که عبارت‌ اند از:

غربال کل جریان (یا این که جریان بدون نقص؛ پیاده سازی گردیده برای به کار گیری در دمای سرد):
شایع ترین نوع گزینه به کار گیری در خودروهایی میباشد که تحت عنوان غربال روغن اول نیز شناخته می‌ شوند.

غربال روغن کارتریج:
کارتریج نوعی غربال روغن کل جریان میباشد که ابهام کمتری داراست و به کار گیری از آن سهل میباشد. به طور عمودی نصب گردیده‌است که به راحتی برای تفحص فارغ از نیاز به برداشتن روغن قابل دسترسی میباشد.

غربال چرخشی:
نوع دیگری از غربال روغن تک تک جریان میباشد که دربردارنده یک قوطی فولادی با المنت کاغذی میباشد. صاحبان خودرو می‌ توانند به راحتی آن را تعمیر نمایند چون نصب آن معمولی میباشد و به دست کم ابزار نیاز دارااست.