سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه راههایی برای پیشگیری از قفل شدن موتور خودرو وجود دارد؟

پیش از هرچیزی شایسته ترین و کارآمد‌ترین راهی که برای پیشگیری از تولید ایرادات گوناگون برای خودرو، به‌خصوص گیرپاژ موتور می‌اقتدار ایفا بخشید، داشتن یک رانندگی درست، امن و آهسته میباشد.

لوازم یدکی جیلی مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

نحوه آجل اعتنا به آمپر آب و چراع روغن در حین رانندگی میباشد. اما در اختیار گرفتن آراسته و هفتگی یا این که حتی روزمره‎ی سطح مایعات خودرو مثل روغن و آب موتور پیش از پر‌نور کردن و تکان خودرو آیتم‌ی مطلوب‌تری میباشد.

لوازم یدکی جیلی امگرند مشهد

خوب میباشد برای پرهیز از ایرادات احتمالی و علائم گیرپاژ موتور ، دست‌کم هر دو یا این که سه روز یک توشه واحد سنجش آب و روغن خودرو را نظارت نمایید؛ مخصوصا برای خودروهایی که تکنولوژی تشکیل داد‌ آن‌ها سابق‌خیس و ارزان‌خیس میباشد، مایحتاج میباشد این نکته بسیار بدون شوخی گرفته خواهد شد. پیشنهاد می‌گردد زمانی که خودرو بدون صدا میباشد و چندین ساعت از مجال پر‌نور بودن آن می‌گذرد، آب و روغن را در دست گرفتن فرمایید. معیار روغن مدام می بایست تا واپسین خط فول روغن و در حدود سخن «F» باشد، آب رادیاتور هم بایستی مالامال باشد. به‌خیال و خاطر داشته باشید در حین در دست گرفتن کردن آب رادیاتور، منبع سرزیر آب را هم نظارت نمایید.

رفع خلل و تعمیر خودرویی که مبتلا گیرپاژ گردیده به چه شکل میباشد؟
رفع مشکل و تعمیر خودرویی که در گیر قفل شدن موتور خودرو گردیده مایحتاج میباشد به دست یک تعمیرکار و کارشناس خودرو صورت پذیرد تا چنانچه شکستگی یا این که خم شدن در شاتون‌ها و پیستون‌ها وجود داشت، بده بستان و جایگزین شوند.

آیا تفاوتی در بین گیرپاژ و یاتاقان موتور وجود دارااست؟
یاتاقان یا این که بلبرینگ خوردو قطعه‌ای در موتور ماشین میباشد که در میان مجموعه‌ی پیستون و تمایل لنگ قرار گرفته. وظیفه‌ی مهم یاتاقان در موتور خودرو سرازیر‌سازی تکان دو قطعه‌ی پیستون و رغبت‌لنگ میباشد؛ ضمن این تهیه بقی عمودی در میان رغبت‌لنگ و سیلندر، نادر کردن اصطحکاک میان گرایش‌‍لنگ و سیلند و نادر کردن اصطحکاک میان شاتون و گرایش‌لنگ هم جزء وظایف اساسی یاتاقان موتور میباشد. یاتاقان همگی‌ی این وظایف و سرازیر‌کاری‌ها را به‌امداد روغن موتور ایفا می‌‌دهد. زمانی اصطلاح یاتاقان زدن موتور را می‌شنوید در معنای از شغل افتادن موتور، قفل شدن یا این که سوختن آن میباشد. تفاوت اساسی که فی مابین گیرپاژ موتور و یاتاقان زدن موتور وجود داراست این میباشد که جراحت و ضرر در قسمت دیگری از قطعات خودرو رخداد میفتد ولی فیض‌ی هردو قفل شدن موتور میباشد. کلیه‌ی عواملی که منجر گیرپاژ موتور خودرو می گردند در یاتاقان زدن موتور هم نقش دارا‌هستند، به اضافه‌ی فرسودگی و قدمت بالای یاتاقان‌ها، شکستگی در یاتاقان‌ها و وجود براده در کف کارتل روغن که انگیزه یاتاقان زدن خودرو میباشد.