سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانههای فرا رسیدن زمان تعویض لاستیک خودرو

به عبارتی‌طور که گفتیم آج و سن لاستیک جزء نشان‌های اصلی و پر استفاده برای فرصت ردوبدل لاستیک ماشین میباشد البته نماد‌های دیگری هم وجود دارااست که می‌اقتدار با تحقیق و متکی بودن به آن‌ها از فرارسیدن مجال ردوبدل تایر خودرو مطمئن گردید.

لوازم یدکی جیلی مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

ادامه‌ی این مقاله نگاهی ظریف و جزئی به تک‌تک این آیات خوا هیم داشت.

1- فرصت ایجاد کرد و ساخت‌و‌ساز لاستیک
هر تایر نشان و اطلاعاتی دارااست که در آن فرصت تشکیل داد لاستیک با جزئیات هفته و سال معلوم شد‌ه‌است. این داده ها به‌خیر و خوبی شمارا برای شاخص ردوبدل لاستیک ارشادوراهنمایی می‌نماید و با نظارت و تلاوت آنان می توانید سن لاستیک و زمان فرصت ردوبدل آن را پیش گویی بزنید. استانداردهای صنعت ساخت خودرو می گوید به‎طور میانگین می بایست در ششمی سال ساخت‌و‌ساز تایر و پیش از 10 ساله شدن آن، تایرها ردوبدل و جایگزین شوند. در صورتیکه پس از یک معاینه‌ چشمی لاستیک، اثراتی از تخریب، سوراخ یا این که ضرر و زیان ندید ولی لاستیک 6-10 ساله میباشد، عاقلانه‌ترین عمل این میباشد که خودرو را به یک راس تعمیر و معاینه‌ی فنی خودرو ببرید و مطمئن گردید آیا حقیقتا نیاز به ردوبدل وجود ندارد یا این که جایگزین کردن آن بایستگی داراست. اما عالی میباشد از سال پنجم ساخت و ساز تایر، هر ساله یک پژوهش و در اختیار گرفتن کلی روی تندرست تایرها داشته باشید تا خطاها و خطر‌های ناگهانی پیش‌بینی‌نشده تهدیدی برای تندرست‌تان نباشد.

2- شاخص نواری در لاستیک‌های فرسوده
نسبتاً روی بیشتر لاستیک‌ها یک نوار وجود دارااست که‌این نوار در لاستیک‌های تازه و نو‌شغل به تدریج چشم می‌گردد ولی هرچه از قدمت لاستیک‌ها بگذرد این نوار بیشتر خویش را علامت می دهد و خبر از مجال بده بستان لاستیک ماشین دارااست. در شرایطی‌که بیشتر از یک یا این که دو نوار روی لاستیک مشاهده شد، شایسته ترین فرصت برای ردوبدل لاستیک خودرو میباشد.