سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دود خروجی از اگزوز خودرو با رنگ سفید نشانه چیست؟

بیشترین هنگامی که شما شاهد خروج دود سپید رنگ از اگزوز ماشینتان می باشید، نخستین صبح و در روزهای سرد میباشد.

لوازم یدکی برلیانس مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

در اینگونه مواردی به جهت اختلاف دمای موتور و فضا محیط، پاره ای بخار آب به رنگ سپید از اگزوز بیرون می‌ خواهد شد و مکان نگرانی وجود ندارد. ولی در‌حالتی که در مواردی غیر از این شاهد بیرون شدن دود اگزوز به رنگ سپید بودید، بایستی به وجود ایراد در خودرو خویش شک وتردید نمایید.

معمولاً مهم‌ ترین دلایل خروج این رنگ دود خروجی از اگزوز، یک کدام از مورد ها تحت میباشد:

? حاد شدن واشر سرسیلندر:

این قطعه وظیفه دارااست مایعاتی که باطن خودرو میباشند را در اختیار گرفتن نماید. در‌حالتی که که واشر رمز سیلنر در گیر فساد گردیده باشد، این مایعات از آن نشت کرده و وارد محیط احتراق می‌ شوند. در فیض با بنزینی که درین محیط وجود دارااست می‌ سوزد و دود نتیجه ها از آن، به رنگ سپید از اگزوز بیرون گردد.

? حاد شدن سرسیلندر:

در‌حالتی که که به هر دلیلی این قطعه، که از قطعات موتور خودرو میباشد حاد گردد، دود بیرون گردیده از اگزوز به رنگ سپید خواهد بود. معمولا ردوبدل یا این که تعمیر سرسیلندر با هزینه متعددی هم پا میباشد؛ پس همینکه حس کردید از اگزوز خودرو دود سپید مشاهده میکنید، احتمال وخیم شدن این قطعه را در لحاظ گرفته و فورا آن را تحقیق نمائید.

? وخیم شدن بلوک موتور:

فرآیند احتراق خودرو درون این قطعه جاری ساختن میگردد و از مقاومت بالایی شامل است. از همین رو به تدریج پیش می آید که مبتلا فساد و جراحت خواهد شد. با این درحال حاضر در صورتیکه که انگیزه دود خروجی از اگزوز خودرو به فساد این قطعه مربوط می‌ شد، ناچارید فورا آن را بده بستان فرمائید تا به سیلندرها هم آسیبی نرسد.