سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع مختلف سانروف خودروها

بعداز آنکه دانستیم سانروف چیست و چه عملکردی داراست به معرفی اشکال متعدد آن می‌پردازیم. یدکی جیلی اگرچه کاربرد اساسی همگی سانروف ها شبیه میباشد البته در پیاده سازی، بعد ها و صورت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارا هستند.

سانروف پاپ آپ
سانروف های پاپ آپ یکی بی آلایش‌ترین پیاده سازی‌ها را برای خودروسازان مهیا میسازند. خبری از قطعات متحرک در سانروف پاپ آپ وجود ندارد و فقط قفل‌هایی برای محافظت پانل در مکان خویش تعبیه‌ گردیده است. راننده به‌شکل دستی سانروف را گشوده یا این که جداگانه می‌نماید.

سانروف اسپویلر
سانروف های پاپ آپ رضایت مشتریان را به‌دنبال نداشتند چون به‌شکل بی نقص گشوده یا این که بسته نمی‌شدند. اینجا بود که سانروف های اسپویلر که ترکیبی از مثال‌های پاپ آپ و کشویی بودند ظواهر شدند تا سازوکار گشوده شدن شل‌خیس و بهتری را به ارمغان بیاورند. این نوع سانروف ها میتوانند همچون سانروف های پاپ آپ به‌شکل یک‌طرفه گشوده گردیده و منجر ورود هوا به کابین شوند. هنگامی که پانل بالا رفت توانگری کشیده شدن به بالای سقف را خواهد داشت تا سانروف به‌طور بدون نقص گشوده گردد. ولی اینجا هم مجموع پانل گشوده نمیشود بلکه حدود 60 درصد آن گشوده خواهد ماند.

سانروف داخلی
این نوع سانروف ها پیاده سازی تماماً متفاوتی نسبت به گونه های پیشین دارا‌هستند البته می‌قدرت از برخی خصوصیت‌های سانروف های پاپ آپ و اسپویلر در آن ها بهره برد. سانروف های فابریک معمولاً دارنده خصوصیت شیب‌دار می باشند و منجر میشوند نصیب عقبی سانروف گشوده خواهد شد. یکی‌از مزیت‌های این نوع سانروف ها قابلیت و امکان گشوده شدن بی نقص آن‌هاست که زیبای بیشتری را برای خودرو به ارمغان می آورد. در‌این نوع سانروف ها پانل شیشه‌ای به باطن محیط‌ای دربین سقف فلزی و پوشش داخلی کابین فرو می‌رود.

سانروف تاشو
این نوع سانروف ها در خودروهای اروپایی محبوبیت بیشتری دارا هستند. آمریکایی‌ها عشق و علاقه چندانی به سانروف های تاشو ندارند هرچند فعلا اینگونه چیزی عوض شده میباشد. سانروف های تاشو با اسم‌های دیگری همانند سافت تاپ نیز شناخته می شود. در‌این نوع سانروف ها نصیب بزرگی گشوده میگردد تا خودرو ظاهری مشابه سبک‌های کانورتیبل داشته باشد. مال سانروف نیز از پارچه قابل انعطاف میباشد هرچند می‌قدرت از چرم نیز بهره برد. پارچه خاطر گردیده در قسمت پشتی خودرو تا می گردد تا پیاده سازی روباز خودرو نمایان خواهد شد. این نوع سانروف ها که به‌شکل دستی و برقی وجود دارا هستند تا سرعت مشخصی امکان گشوده و مسدود شدن را خواهند داشت.

سانروف کشویی ریلی
سانروف های کشویی ریلی بعضی وقت ها با اسم همگانی سانروف های کشویی نیز شناخته میشوند و در اروپا دوستداشتنی‌خیس می‌باشند. ریل‌های نصب گردیده در سقف سبب ساز گشوده شدن پانل می گردند و مزیت آن ها عدم تأثیر زیاد روی فضای سقف درون کابین میباشد. این نوع سانروف ها معمولاً از پانل‌های شیشه‌ای ساخته میشوند و دارنده بادشکن‌های یکدست می‌باشند تا سر وصدا و احتمال نشتی آب را کاهش دهند.

سانروف پانورامیک
مقصود از نصب اینگونه سانروف هایی ساخت‌و‌ساز حداکثر روئت کرد رو به بالاست. به همین خیال نصیب اعظم سقف از پانل‌های شیشه‌ای تشکیل میگردد. در برخی سبک‌ها شاهد سانروف های جلو و عقب هستیم که شاید یکی‌از آنها اثبات و غیرقابل گشوده شدن باشد.

سانروف تارگا
سانروف تارگا که با اسم تی تاپ نیز شناخته میگردد دارنده پانل‌های جداشدنی میباشد که به سمت عقب گشوده میگردند و نوار فلزی مرکزی در حین سقف باقی میماند. همین دستور منجر می شود شکلی مشابه T انگلیسی ساخت‌و‌ساز خواهد شد که اسم سانروف نیز از به عبارتی آمده میباشد. برای مثال مشهورترین خودروهای دارنده سانروف تارگا می‌اقتدار به پورشه 911 اشاره نمود.

سانروف شمسی
از آنجایی که اکثر خودروسازان در ادامه کاهش آلایندگی تولیدها خویش می باشند به این ترتیب سانروف های شمسی را نیز معرفی کرده‌اند که دارنده پانل‌های شمسی برای ذخیره انرژی خورشید و تبدیل آن به برق و ارتقاء شعاع حرکتی خودروهای برقی می باشند. هنگامی‌که سانروف شمسی گشوده باشد هوای جدید وارد کابین شود البته با مسدود شدن آن برق کافی برای ذخیره در باتری وجود خواهد داشت. این انرژی قادر است برای سیستم‌هایی همانند خنک‌کننده یا این که بخاری بکار رفته یااینکه بر شعاع حرکتی خودرو اضافه کند.