سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم نشتی گاز کولر خودرو چیست؟

یک روز گرم را فکر کنید که پشت دستور خودروی خویش نشسته‌اید و با پر‌نور کردن اسپلیت، متوجه صدای غیرعادی این سیستم یا این که باد معدود و ضعیف آن می شوید؛ لوازم یدکی برلیانس این رخدادها میتوانند علامت کاهش یا این که اتمام گاز اسپلیت خودروی شما باشند. عدم شارژ به‌موقع این گاز و نشتی سیستم کولر گازی می توانند سبب به ایجاد صدا و تلاش ضعیف سیستم کولر گازی خودرو شوند؛ بدین ترتیب در صورتیکه با موردها اینچنینی روبه‌رو می شوید، عالی میباشد نشتی گاز کولر گازی و کارکرد صحیح موتور آن را نظارت نمایید.

علائم نشتی گاز اسپلیت خودرو
خودرو، یک تیم درهم‌تنیده و بغرنج میباشد و خطاها قسمت‌های متعدد آن هم قادر است سرچشمه‌های مختلفی داشته باشد. نشت گاز کولر گازی هم از این قاعده مستثنا وجود ندارد و ‌قادر است دلایل گوناگونی داشته باشد:

کهنگی قطعات اسپلیت خودرو
طبیعی‌ترین انگیزه نشت گاز اسپلیت و حتی سعی ضعیف آن، سالخوردگی نصیب‌های گوناگون سیستم آن به شمار می‌رود. ساییدگی، پوسیدگی و شکستگی در قطعات کولر گازی و لوله‌های جابجایی میتواند سعی این سیستم را با بحران مواجه نماید.

فساد اسپلیت خودرو
در جاده‌های غیراستاندارد داخلی بسیار پیش میاید که کف خودرو با سنگ یا این که حاشیه گودی واکنش داشته باشد. حتی در صورتی‌که از چگونگی آسفالت و پستی و بلندی‌هایش هم صرف‌لحاظ کنیم، گشوده هم ممکن میباشد خودرو در یک سانحه ترافیکی ضربه ببیند و به شکستگی در منطقه کولر گازی در گیر گردد. شکستگی در لوله‌های این سیستم هم به نشت گاز کولر گازی سبب ساز میشود و وسعت گاز سردکننده را کاهش خواهد اعطا کرد.

 

نفوذ هوا و رطوبت به سیستم کولر گازی
درصورت جراحت‌دیدگی نصیب‌های گوناگون اسپلیت خودرو در تاثیر ضربه، فرسودگی، خوردگی یا این که… و عدم تعمیر آن و با فعالیت کردن مجدد کولر گازی، قابلیت نشت رطوبت و نفوذ هوا به سیستم کولر گازی بالا می‌رود. با ادغام شدن گاز کولر گازی با با این رطوبت و هوا، اسیدی ساخته می‌گردد که داخل این سیستم، خوردگی و فساد ساخت‌و‌ساز می‌نماید.

مورد ها یادشده ما‌را مکلف می‌نماید فساد و فرسودگی نصیب‌های مختلف سیستم اسپلیت خودرو را بدون شوخی بگیریم. اکنون این پرسش پیش می آید که چه‌گونه می‌اقتدار از نشت گاز کولر گازی، فساد یا این که فروسدگی قطعات آن با خبر شد؟ قاعدتا بی آلایش‌ترین و مطمئن‌ترین عمل مراجعه به دارای تخصص مکانیک به شمار می‌رود ولی قبل از ایفا این شغل و بر طبق یک سری نشان، خودمان هم میتوانیم تا حدی به تشخیص نقص‌ خودروی خویش بپردازیم.

به عبارتی‌سیرتکامل که پیشتر هم گفتیم، قدمت اثر گذار گاز کولر گازی 3 تا 4 سال میباشد و بعد از آن نیازمند بده بستان یا این که شارژ شود. چنانچه هم نقص‌ کولر گازی از کهولت قطعات آن نباشد به‌طور کلی با عواملی مانند گرم‌شدن باد اسپلیت، برفک زدن پنل اسپلیت، برفک زدن لوله‌های کولر گازی و… مواجه میشوید. در پی به‌طور کامل‌تری به نحوه‌های تشخیص نشتی گاز اسپلیت می پردازیم.