سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات شل شدن پیچ کمک فنر

وا رفته شدن پیچ یاری فنر می‌تواند سیستم تعلیق خودرو را به خطر بیندازد.

لوازم یدکی جیلی امگرند در مشهد

پیچ ها برای نگه داشتن شرایط درست و استوانه ای قرار می‌گیرند. مشکلاتی که برای امداد فنر ممکن میباشد با وا رفته شدن پیچ ها رخداد بیفتد:

لوازم یدکی جیلی مشهد

عدم اصطکاک تعلیق
در شرایطی که پیچ ها سفت امداد فنر را نگیرند ممکن میباشد سیستم تعلیق مبتلا اختلال بشود. این ایراد میتواند به لرزش غیر بی آلایش و ناپایدار خودرو سبب گردد.

خروج امداد فنر از محل خویش
وارفته شدن پیچ ها می‌تواند سبب بیرون شدن یاری فنر ها از شرایط درست خویش شوند. این نقص‌ منجر تغییر و تحول در طول ماشین می‌شود و شرایط ناپایداری پیدا می نماید.

فساد قطعات دیگر
با وا رفته بودن پیچ نگهدارنده قابلیت لرزش و ارتعاش غیر معمول و تعلیق ماشین به وجود می‌آید. این ارتعاش قادر است سبب ذیل فشار قرار گرفت سایر قطعات خواهد شد و در زمان بر برهه زمانی به آنان صدمه بزند.

صدای غیر طبیعی در ماشین
شل و ول شدن پیچ ها قادر است صدای به صورته تقه هایی تولید نماید زمانی بر روی دست انداز ها میروید.

آیا یاری فنر تعمیر می‌شود؟
درصورتی که خلل یاری فنر خیلی دور از شوخی نباشید قابلیت و امکان تعمیر وجود دارااست. البته همانگونه که اشاره کردیم گونه های یاری فنر وجود داراست و بستگی به نوع آن داراست. در بیشتر مواقع یاری فنر می بایست ردوبدل خواهد شد

فیض گیری
یاری فنر سبب ساز میشود تا به بدنه ماشین ضربه وارد نشود و ماشین به سمت جلو پرت نشود. علائم فساد امداد فنر مشمول کشیده شدن خودرو به یک سمت، حرکت های غیر معمولی، لغزش در پیچ ها و در دست گرفتن مشقت بار ماشین، نشتی روغن امداد فنر ها، ساییدگی لاستیک اشاره نمود. طبق گفته ایمنی هر 80 هزار کیلومتر می بایست بده بستان خواهد شد و ناگفته نماند بستگی به نوع امداد فنر هم دارااست البته معمولاً بایستی بده بستان گردد.

دلایل فساد یاری فنر می‌تواند از مواقعی مثل عبور از جاده‌های ناهموار با مانع ها زیاد، دریافت کردن ترمزهای ناگهانی و… باشد. از گونه های امداد فنر ها می شود به امداد فنر روغنی (هیدرولیکی)، تلسکوپی، هیدرو استاتیکی، بادی – گازی، امداد فنرهای قابل‌تهیه، امداد فنر اهرمی اشاره نمود. در‌حالتی که پیچ امداد شل و ول باشد احتمال خروج امداد فنر از محل خویش، فساد قطعات دیگر، صدای غیر طبیعی در ماشین چهره بدهد.