سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لنت ترمز چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

لنت ترمز چیست؟ در واقع این قطعه جزو سیستم ترمز خودرو محسوب می‌ خواهد شد که مسئول ساخت و ساز اصطکاک در مواقع ضروری میباشد. سیستم ترمز از قطعات زیادی تشکیل می‌ خواهد شد و هنگامی که راننده ترمز می‌ گیرد کلیه این قطعات به فعالیت می‌ افتد که در غایت لنت‌ها با دیسک ترمز با هم واکنش می‌نمایند و در سود خودرو متوقف میگردد.

 

لنت‌های ترمز و دیسک از مواد ویژه‌ای درست شده‌ اند که برهان مهم ساخت اصطکاک می‌باشند‌.

لوازم یدکی برلیانس در مشهد در یدکی حقی مشهد پیروزی

لنت ترمز ها در خودروهای سواری و هنگفت به کار گیری می‌ شوند که نقش آن‌ ها کاهش عجله خودروها میباشد. از آنجایی که لنت ترمز وظیفه مالامال اهمیتی دارااست، پس می بایست مسلما از محصول باکیفیت و سعی خوب منتفع باشد؛ چون در غیر این شکل جان اشخاص دیگر را به خطر می‌ اندازد.

 

تاریخچه استعمال از لنت ترمز ماشین

تاریخچه استعمال از لنت ترمز ماشین بر می‌ شود به سال 1902 هنگامی که اولدز ( Ransom E olds) در آزمایشگاه خویش یک سیستم ترمز جدیدی را ساخت‌و‌ساز کرد. این ترمز به طور یک قطعه فولادی منعطف بود که یک درام در اساس عقبی آن قرار داشت؛ بدین ترتیب ترمز به چنگ آوردن سبب ساز انقباض نوار فولادی بدور درام می‌ شد که در غایت خودرو توقف می‌ کرد.

 

قبل از ظهور سیستم ترمز اولدز، ترمز لاستیک آموزگار بود که از آن برای ماشین‌ های سابق استعمال میشد. البه کاربرد متعددی نداشت، چون در آن مجال خودروها عجله آنچنانی نمی‌گرفتند. از طرف دیگر این نوع ترمز به تایرهای لاستیکی زخم ‌می‌ زد.

 

و ولی در سال 1905 هنگامی که فرود کمپانی خویش را احداث کرد و از آنجایی که دارای تخصص ترمز و مواد اصطکاکی بود، تجهیزاتی ساخت کرد که در بیشتر خودروهای آن فرصت به کارگیری ‌شد. جذاب میباشد بدانید که در نزاع جهانی اولیه از سیستم ترمز فرود برای تانک و کامیون به کار گیری می‌ شد.

 

در سال 1910 فرود روی مواد اصطکاکی تازه تمرکز کرد تا تجهیزاتی با باکیفیت ایجاد نماید. اولی ماد ابتکار گردیده آزبست اسم داشت که از مقاومت بالا و عایق حرارتی خوب منتفع بود. فرود آن گاه کمپانی‌ خویش را توسعه بخشید که در سال 1920 سهام اکثریت کمپانی هربرت فرود را از آن خویش کرد و اسم این شرکت را به فرودو تغییر و تحول اعطا کرد.

 

اگرچه، بعداز آنکه فرود بازنشسته شد شرکت ایتالیایی مبادرت به خرید سهام این مجموعه کرد و حتی بعداز مرگ فرود، تمرکز بر مواد اصطکاکی در این موسسه ادامه داشت. به گونه ای که در سال 1961 لنت ترمز نصفه فلزی را ساختند.