سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشنایی با پمپ ترمز خودرو جیلی وقطعات ان

همانگونه که بیان شد، پمپ ترمز خودرو یکی‌از اجزای مهم تشکیل دهنده سیستم ترمز میباشد.

به همین ادله آغاز بایستی با سیستم ترمز و روش کارایی آن آشنا شویم. سیستم ترمز مشتمل بر دسته‌ای از اجزا و قطعات گوناگون میباشد که به یاری یکدیگر، موجب کاهش سرعت خودرو و توقف بی نقص آن می گردند. کلیه این اجزا در کنار یکدیگر عمل می‌نمایند.

لوازم یدکی جیلی در یدکی حقی مشهد پیروزی

بدین ترتیب جراحت دیدن هر مورد از این قطعات به معنای مختل شدن سیستم ترمز خودرو میباشد.

تلاش سیستم ترمز از اولِ پیاده سازی آن تا به کنون یکسان بوده میباشد. سیستم ترمز صرفا دستخوش تغییراتی گردیده‌است که به مراد ارتقا این سیستم انجام گردیده‌اند. یعنی پایه عمل سیستم ترمز مبتلا تغییر‌و تحول نشده و تنها مولفه‌های چگونگی، سرعت و اقتدار درین سیستم تغییر و تحول پیدا نموده است. امروزه سیستم‌های ترمز مختلفی ایجاد گردیده و بر روی خودروهای متفاوتی نصب میگردند.

بعضا از این سیستم‌ها از اقتدار و چگونگی بیشتری نسبت به بقیه سیستم‌های ترمز منفعت‌مند می باشند. ولی هزینه در لحاظ گرفته گردیده برای سیستم‌های ترمز با کیفیت، بیشتر از هزینه در لحاظ گرفته گردیده برای بقیه سیستم‌های ترمز میباشد. پایه فعالیت این سیستم به‌این شکل میباشد که با انجام فشار بر روی پدال ترمز، مایعی که داخل این سیستم وجود دارااست (معمولاً از روغن ترمز به کار گیری می‌گردد) فشرده میشود.

فشار وارداتی بر روی این مایع، از روش سیلندرها و لوله‌های مو جود درین سیستم، تقویت می گردد. در مرحله پایانی، فشار ساخت‌و‌ساز گردیده، به سمت سیستم‌های مرتبط با ترمز هر چرخ منتقل می شود. این فشار ساخت گردیده، موجب کاهش سرعت چرخش لاستیک‌ها و در سود سبب کاهش سرعت خودرو میگردد. در سیستم‌های ترمز تازه، پمپ ترمز خودرو وظیفه فشرده کردن روغن ترمز را برعهده داراست. بدین ترتیب پمپ ترمز خودرو یک کدام از اصلی‌ترین (و شاید هم مهم ترین) نصیب‌های سیستم ترمز به شمار می‌رود.