سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شمعهای خودرو و انواع مختلف ان

الکترود مثبت درین شمع‌ها از کالا نیکل میباشد. راز گرد و تخت الکترود مثبت آنها توجه جرقه‌زنی را ذیل آورده در فیض چگونگی احتراق را کاهش می دهد که سبب ساز به نپخته‌سوزی و بالا رفتن مصرف سوخت می‌گردد. این شمع‌ها همینطور ارتفاع قدمت کمتری نسبت به شمع‌های سوزنی دارا هستند و مقاومت حرارتی بالایی نیز ندارند.

لوازم یدکی جیلی در یدکی حقی مشهد پیروزی

شمع‌های سوزنی
این شمع‌ها به جهت ساختار الکترود مثبت‌شان، جرقه‌زنی را ظریف و قدرتمند ایفا میدهند و شعله‌ انفجار نتیجه ها از جرقه‌زنی آن ها بزرگتراست در سود به یاری آنان احتراق به طور بی نقص در سیلندر اعمال می‌گردد. مزیت این ویژگی آنان کاهش مصرف سوخت، ارتقا عجله، کاهش صدا و لرزش و در غایت کارایی عالی موتور و کم شدن استهلاک قطعات آن میباشد. این شمع‌ها خویش از حیث متریال الکترود به دو مجموعه تقسیم میشوند.

شمع مسی
این شمع امروزه رایج و پر استفاده میباشد. هسته آن از مس جامد تاسیس شده است، الکترود مرکزی از آلیاژ نیکل تاسیس شده است و بیشترین قطر را نسبت به بقیه شمع ها دارااست. این بدان معناست که برای ساخت جریان الکتریکی به ولتاژ بیشتری نیاز دارااست.

آلیاژ نیکل یک ماده قابل انعطاف میباشد و دوام ندارد و آن را به گزینش ضعیفی برای شمع در خودروهای امروزی تبدیل می نماید. درصورتی که با خودروی دیرین خیس (دهه 1980 و پیش از آن) رانندگی می‌کنید که نیاز الکتریکی کمتری داراست، شمع های مسی چاره نیکی می باشند.