سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 روش تشخیص سوختن واشر سرسیلندر

1. ادغام شدن آب خنک‌کننده با روغن موتور:

لوازم یدکی برلیانس در یدکی حقی مشهد پیروزی


یک کدام از مهمترین نماد‌های سوختن واشر سرسیلندر، ورود آب خنک‌کننده به روغن موتور و ساخت‌و‌ساز ظواهر شیری یا این که کف‌آلود در آن میباشد. پژوهش مایعات موتور یا این که برداشتن درپوش روغن موتور آسوده‌ترین روش تشخیص این نقص‌ میباشد.

2. کاهش همت موتور:
علائم فساد واشر سرسیلندر میتواند با کاهش فشار سیلندر و کمپرس موتور بروز نماید. در‌این‌حالت‌ ممکن میباشد شاهد خروج بخار از پایین درب موتور به طور همزمان با کاهش توان و کوشش موتور باشید.

3. ارتقا دمای موتور:

از سایر علائم فساد واشر سرسیلندر نقص‌ در گردش آب خنک‌کننده موتور میباشد که که با گرم شدن بیشتراز حد موتور (Overheating) به آن پی می برید.

4. خروج دود سپید یا این که آبی‌رنگ از اگزوز:
پژوهش بیرون شدن دود سپید از اگزوز یک شیوه برای تشخیص سوختن واشر سرسیلندر می‌باشد
خروج دود سپید یا این که‌ آبی‌رنگ غلیظ از لوله اگزوز میتواند آرم‌دهنده ورود آب خنک‌کننده به محیط احتراق باشد و معمولاً از قطعی‌ترین آرم‌های سوختن واشر سرسیلندر محسوب میشود.

5. کاهش سطح آب خنک‌کننده سوای نشتی:
در صورتیکه متوجه شدید سطح آب خنک‌کننده موتور فارغ از وجود نشتی فرنگی بدیهی، کاهش می یابد بایستی در رتبه نخستین آن را از علائم فساد واشر سرسیلندر بدانید.

6. شنیدن صدای غیر معمولی از موتور:
برخی اوقات، علائم فساد واشر سرسیلندر یا این که نشتی آن با ساخت صداهای غیرعادی از موتور بروز می‌نماید که در طی شروع زدن معلوم‌خیس میباشد.

7. آلودگی شمع‌ها به روغن:
آلودگی شمع‌ها به روغن یا این که مایع خنک‌کننده هم از علائم سوختن واشر سرسیلندر میباشد.

8. حباب‌های هوا در مایع خنک کننده رادیاتور:

مشاهده حباب‌های هوا در مایع خنک کننده رادیاتور در هنگام کار موتور هم از آرم‌های سوختن واشر سرسیلندر به حساب می آید.