سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های تعویض روغن گیربکس

همواره به آیات دقت نمایید؛ چون ممکن میباشد تحت عنوان پند برای مراقبت درست از خودرویتان کار نمایند. بعضا آیه ها وجود دارا‌هستند که به فرارسیدن فرصت بده بستان روغن گیربکس اشاره می‌نمایند. بدین ترتیب، به موارد ذیل اعتنا نمائید تا از دردسر خودداری فرمایید:

لوازم یدکی برلیانس در یدکی حقی مشهد پیروزی

در‌حالتی که تغییر‌و تحول دنده مشقت بار گردیده باشد، روغن گیربکس را رسیدگی نمایید.

زمانی که دنده‌ها به‌صحت نمی‌رود، این میتواند علامت‌ای از نیاز به بده بستان روغن گیربکس باشد.

چنانچه خودروی شما پر‌نور می شود البته جنبش نمی‌نماید و صداهای ناخوشایندی از ذیل آن میاید، به ردوبدل روغن گیربکس تصور کنید یا این که دست کم چگونگی و حالت آن را نظارت فرمائید.

سنجش واحد سنجش روغن گیربکس
برای تشخیص فرصت مطلوب ردوبدل روغن گیربکس، ضمن مشاهده نشان‌هایی که بیان شد، طرز دیگری نیز وجود دارااست. اصلاح ترازو روغن در گیربکس خودرو قادر است از روش یک تست معمولی صورت بپذیرد تا متوجه گردید که آیا سطح روغن در گیربکس به حد کافی میباشد یا این که خیر. برای این مراد:
1. خودرو را پر‌نور نمائید و تعدادی دقیقه حوصله نمایید.
2. حیران منحصربه‌فرد روغن گیربکس را بیرون فرمائید.
3. حیران را با یک دست پاک فرمایید.
4. بعد از آن حیران را مجدد در محل قرار دهید و آن را خارج بیاورید.
5. خط روغن روی سرگردان را پژوهش نمایید تا ملاحظه کنید آیا سطح روغن کاسته شده یا این که خیر.
6. در صورتیکه سطح روغن کاهش پیدا کرده باشد، می بایست به گیربکس روغن اضافه نمائید.

نکته: سطح روغن گیربکس بسیار اساسی میباشد و قادر است از وقوع خطاها هنگام بده بستان دنده دوری نماید. ولی صرفا اضافه کردن روغن به مخزن کفاف نمی دهد. در حالتی‌که متوجه شدید که چگونگی روغن کاسته شده میباشد، بایستی به ردوبدل آن تصور کنید. چگونگی روغن هم وقتی کاهش مییابد که رنگ آن تیره و قهوه‌ای خواهد شد. روغن باکیفیت وضعیتی دارااست که رنگش تیره نباشد و به سمت قرمز‌رنگ متمایل باشد. به این ترتیب، در حالتی که تغییر و تحول رنگ روغن مشاهده می کنید، می بایست بدانید که فرصت ردوبدل روغن گیربکس فرا رسیده میباشد.

1. محاسبه مقدار روغن در گیربکس دستی
بعضا کمپانی‌های خودروسازی، در وسایل نقلیه خویش میله اندازه‌گیری روغن گیربکس را جایابی می‌نمایند، ولی بعضا دیگر این قابلیت و امکان را مهیا نمی کنند. در حالتی‌که خودروی شما این میله را ندارد، به یک تکنسین کارشناس مراجعه‌نمایید تا موقعیت را تحلیل نماید و به شما گزارش دهد.
2. چک سطح روغن در گیربکس خودروی خود کار
در گیربکس‌های اتومات، معمولاً از میله نشانه‌گر پر اسم و رسم به دیپ‌استیک به کارگیری میشود. این میله را با تمرکز شناسایی کرده و آن را با بقیه نماد‌های جانور در خودرو نادرست نگیرید. برای تحقیق مقدار روغن در گیربکس خودکار، می بایست میله علامت‌گر را هنگامی که خودرو پر‌نور میباشد و دنده در موقعیت پارک میباشد، بیرون فرمائید. در حالتی‌که این شغل را به‌خیر ایفا نمی‌دهید، به مکانیک خودرو رجوع کنید.