سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توپی سر کمک خودرو چیست؟

ایا می‌دانید توپی راز توپی سرکمک خودرو چیست؟ این قطعه در خودرو وجود داراست تا اثر لرزش‌هایی که از جاده و رویه به فنرها منتقل می گردند را کاهش دهد و بتواند اثر نوسانات جاده بر خودرو را کم کند. وجود توپی راز یاری خودرو در سیستم تعلیق خودرو به راحتی و امنیت سرنشینان خودرو یاری می‌نماید و از زخم دیدن اتاق خودرو دوری می‌نماید.

توپی سرکمک خودرو چیست؟

لوازم یدکی جیلی


توپی سرکمک خودرو یک قطعه میباشد که در سیستم تعلیق خودرو قرار می گیرد. این قطعه به فنرهای جانور در سیستم تعلیق وصل میشود و وظیفه جابجایی نیرو و ضرباتی که به بدنه خودرو وارد میشود را بر ذمه داراست. توپی راز یاری به طور جفت در خودروها وجود دارااست و به صورت معمول یک توپی در سمت راست و یک توپی در سمت چپ قرار می گیرد.

توپی سرکمک خودرو چه وظیفه‌ ای داراست؟
در خودرو توپی سرکمک وظیفه‌های مهمی در سیستم تعلیق خودرو داراست. از جمله جذب ضربه، توپی راز امداد خودرو، یاری می‌نماید تا ضربات وارداتی به سیستم تعلیق خودرو جذب گردیده و به سمت بدنه خودرو منتقل شوند، این کار سبب کاهش لرزش‌ها و نوسانات جاده و بهبود راحتی مهاجرت میگردد. همینطور، توپی راز یاری خودرو در توزیع نیروها فی مابین دستور و بدنه خودرو نقش دارااست.

توپی سرکمک به توازن مطلوب خودرو یاری می‌نماید و برای استحکام و پایداری خودرو در موقعیت معمولی و در وضعیت خاص نظیر واکنش و تغییرات سرعت اساسی میباشد. به‌علاوه، نیروها و ضرباتی که به فنرها وارد می‌گردد را در سیستم تعلیق خودرو پس از طی کردن مسیری به توپی راز یاری منتقل میکند که‌این شغل سبب می گردد ضربات وارداتی به خودرو به صورت مؤثری جذب خواهد شد و از جراحت دیدن بدنه و بقیه اجزای خودرو پرهیز گردد.