سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم ترمز EBD چیست؟

سیستم ترمز EBD که مخفف عبارت توزیع الکترونیکی نیروی ترمز میباشد. یدکی جیلی به‌شکل خود کار ترازو نیروی جاری ساختن ‌گردیده به هر چرخ خودرو را بسته به وضعیت جاده، سرعت خودرو، معیار توشه مو جود در آن و… تهیه می‌نماید تا در دست گرفتن هوشمندی روی توازن سیستم ترمز جاری ساختن نماید. این سیستم مدام با سیستم‌های ترمز ضد قفل یا این که ABS یار و همدم میگردد و میتواند فشار ترمز کمتر یا این که بیشتری را روی هر چرخ اجرا کند تا براین اساس حداکثر اقتدار توقف به یاور محافظت در اختیار گرفتن کلی روی خودرو به دست آید. معمولاً از آنجایی که نصیب جلوی خودرو وزن بیشتری دارااست براین اساس سیستم ترمز EBD فشار ترمز کمتری را به چرخ‌های عقب توزیع می‌نماید تا چرخ‌های عقب قفل نشوند. در برخی سیستم‌ها، EBD در حین به کار گیری اول از ترمز و پیش از جابجایی وزن به قسمت جلوی خودرو نیروی بیشتری را روی چرخ‌های عقب بکار میبرد.


این سیستم ایمنی توانگری ترمز خودرو را باصرفه می‌سازد و به همین خیال و خاطر شاهد بهبود در اختیار گرفتن خودرو و کاهش مسافت توقف آن در حین حمل بی نقص سرنشینان و توشه خوا‌هیم بود. این تکنولوژی حداکثر بازده ترمز گیری را در موقعیت اضطراری مهیا می‌سازد تا خودرو کارایی ایمنی داشته باشد. در اینگونه قوانینی حتی در‌صورتی‌که راننده با تک تک اقتدار روی پدال ترمز فشار دهد خودروی فاقد EBD شاید نتواند در مسافت مطمئنی متوقف گردد که‌این فرمان قادر است باعث به اتفاق یا این که از دست رفتن در دست گرفتن خودرو گردد. EBD با در اختیار گرفتن نیروی ترمز وارده به هر چرخ شغل می‌نماید. این غرض با به کار گیری از یک سری ذیل سیستم پژوهشگر میشود. حسگرهای سرعت مبادرت به سنجش سرعت چرخ و خودرو و به دور موتور می‌نمایند.

 

EBD برای کاهش احتمال لیزخوردن خودرو شاید وقتی بکار رود که سرعت چرخ با سرعت خودرو هم خوانی ندارد. در این‌حالت حسگرهای سرعت با احتساب احتمال از دست رفتن در دست گرفتن خودرو به جهت وجود تفاوت در بین سرعت چرخ‌ها و خودرو مبادرت به رابطه‌گیری با EBD خواهند کرد. واحد در اختیار گرفتن الکترونیکی خودرو داده‌های همه حسگرهای سرعت را عده‌آوری می‌نماید و میتواند دستورها موردنیاز جهت نگهداری ایمنی خودرو را صادر نماید. ماژول‌های نیروی ترمز این داده ها را از ECU اخذ می‌نمایند و آن گاه روغن ترمز از روش لوله‌ها راهی چرخ‌ها میگردد و سیستم EBD نیز با تهیه معیار فشار وارداتی به هر چرخ سبب ساز بهبود در اختیار گرفتن خودرو می گردد. سیستم‌های توزیع الکترونیکی نیروی ترمز با جواب به فاکتورهای متنوعی همانند وزن چرخ‌ها، حالت جاده و ترمزهای ناگهانی شغل می‌نمایند. توانگری انجام فشار مختلف روی هر چرخ جنبه اساسی EBD به شمار می‌رود و همین مسئله به‌طور قابل‌توجهی سعی ترمز خودرو را بهبود می بخشد. در طی نادر فرمانی یا این که بیش فرمانی یا این که هنگامی که در اختیار گرفتن خودرو از دست می‌رود سیستم ترمز EBD میتواند فشار ترمز ضروری برای مراقبت موقعیت ایمنی خودرو را جاری ساختن نماید. عدم وضوح این تکنولوژی سبب می گردد بعضی وقت ها مشکلاتی را که حتی راننده از آنان مطلع وجود ندارد تشخیص دهد و پیش از تولید خلل به آنها جواب دهد.